Abonnemang och fakturor

Svar på de vanligaste frågorna som gäller VA-abonnemang och fakturor. Hittar du inte det du funderar på får du gärna kontakta oss.


  • Betala via autogiro, hur gör jag?
    För att betala via autogiro måste du fylla i ett Medgivande om betalning via autogiro. Den blanketten kan du ladda ner här. Har du frågor eller vill ha blanketten hemskickad, kontakta vår kundtjänst.


  • Kan jag få e-faktura från Laxå Vatten?
    I dagsläget kan vi inte erbjuda våra kunder e-faktura.


  • Jag ska flytta. Hur gör jag med mitt VA-abonnemang?
    När du har sålt ditt hus ska du tillsammans med husets nya ägare fylla i en flyttanmälan. Här kan du läsa mer om flyttanmälan och ladda ner blankettPDF för anmälan.

    Ska du flytta från huset, men inte sälja det?
    Du kan inte säga upp ditt VA-abonnemang. Den fasta delen av VA-avgiften måste du betala så länge du äger huset. Men den rörliga delen av VA-avgiften (vattenförbrukningen) hamnar såklart på noll om du inte är i huset och använder vattnet. Kontakta kundtjänst så får du hjälp att ordna ditt abonnemang.